Rubrika: Magazín

Milovníci exkluzivního zboží a prvotřídní kvality vždy neomylně sáhnou po hodinkách z dílen tradičních švýcarských hodinářů. Jednou z nejstarších a nejproslulejších je značka Tissot, která vyniká ve výrobě náramkových hodinek z netradičních materiálů. hodinky s logem Tissot ale nejsou nikde na internetu prodejné. Na českém webu však můžete sehnat stejně kvalitní alternativu, kterou je proslulá švýcarská společnost Victorinox Swiss Army.
Tissot Značka Tissot je jednou z veleúspěšných hodinářských společností. Historie firmy Tissot se začala psát roku 1853 ve švýcarském Le Locle. Hodinář Charles-Felicien Tissot a jeho syn Charles-Emille Tissot si založili výrobnu unikátních hodinkových modelů, u kterých kladli důraz na kvalitní ruční práci a samozřejmě inovaci. Značka Tissot nechtěla nezaostat za ostatními hráči na trhu a v roce 1929 přišla se světovým prvenstvím, kterým byly první antimagnetické hodinky. Společnost Tissot tak pružně reagovala na masové rozšíření moderních technologií, jako byly telefony nebo elektrické přístroje, jež mohly chod běžných hodinek ohrozit.  Tissot se poté zaměřila na vývoj hodinek z do té doby netradičních materiálů. Tak v roce 1971 vznikly první plastové hodinky Astrolon, v roce 1985 první kamenný model z alpské žuly a o rok později perleťové hodinky s názvem pearl watch.
Alternativa: Victorinox Swiss Army Jste-li dobrodruhem, který oceňuje odvahu značky Tissot, se kterou na trh přinesla experimenty s netradičními materiály, potom jistě oceníte také odvahu značky Victorinox Swiss Army , která rovněž vychází ze švýcarských tradic. Za původem společnosti Victorinox stojí nožíř Karl Elsener, který v roce 1891 vyrobil první dodávku exkluzivních nožů pro armádu. Chtěl tak vytvořit pracovní místa pro chudé obyvatele, protože Švýcarsko bylo v té době ohrožováno vysokou nezaměstnaností. Tak započala výroba proslulých švýcarských nožů. Značka Swiss Army kromě nožů vyrábí také náramkové hodinky, ve kterých se jako v ostatních produktech značky snoubí vytříbený vkus, vysoká kvalita a funkčnost. Modely Victorinox jsou tak důstojným protivníkem hodinkám značky Tissot. Společnost Victorinox Swiss Army nabízí širokou paletu kolekcí, ve kterých si vyberou, jak sportovní nadšenci , milovníci tradic , ale i elegantní dámy .
 

Číst dál

Osobité, originální a dravě moderní, to jsou hodinky londýnské značky Storm. Tato módní ikona, která je synonymem nespoutaného živlu, slaví 20 let od svého založení. Narozeniny oslavila skutečně velkolepě, připravila totiž exkluzivní řadu hodinek Storm black. Výjimečný design a luxusní materiály hodinek dělají ze Storm Black dokonalý narozeninový dárek.
Prémiová řada hodinek ve stylu glamour  nese název Storm Black. Kolekce získala své jméno díky černému onyxu na korunce, který má vyjádřit přepychovost hodinek.  modely hodinek Storm se v novém provedení stávají spíše elegantním šperkem než prostou časomírou, jsou totiž zdobeny diamanty a křišťály.  Pravým dámám je určen například luxusní model Tixi nebo Eterna gold s tradičním vzhledem. Hodinky Storm Black se odlišují od běžných modelů této značky, které mají spíše ztřeštěný a futuristický design. Možná chtějí výrobci hodinek Storm naznačit, že značka ve svých 20. letech již dospěla. Navíc slibují, že tuto exkluzivní řadu každým rokem doplní o nové vzrušující kousky. Fanoušci nápaditých hodinek s osobitým stylem se tak mají na co těšit.
Jak to všechno začalo Na počátku byla touha po inovativním designu a individualitě. Příběh značky Storm se začíná psát na začátku 80. let v Londýně, kdy se módní designér Steve Sun nadchne pro stylové kvalitní hodinky. Tento módní nadšenec si však luxusní hodinky nemůže dovolit, proto začíná snít o vlastní řadě hodinek s originálním designem a nízkou cenou. Steve touží po tom, aby každý mohl mít množství hodinek, které bude každý den obměňovat podle svého outfitu.
Vývoj moderních postupů V roce 1989 se Stevovi Sunovi podařilo svůj sen zrealizovat a navrhl první modely hodinek s netradičním vzhledem. Osobitý design se však nesetkal s pochopením v továrnách, kde nedokázali jeho návrhy vyrobit. To vedlo Steva k tomu, že začal s továrnami úzce spolupracovat a vynalezl nové postupy, díky nimž bylo možné nekonvenční hodinky vytvořit. Tak spatřila světlo světa první řada hodinek, které se staly synonymem unikátního designu a nikdy nekončícího vývoje nových technologií. Nové modely hodinek již byly na světě, ale značce stále chyběl název. Steve našel inspiraci až při cestě letadlem, když s cestujícími začaly zmítat silné turbulence způsobené bouřkou. Díky emotivnímu zážitku pojmenoval Steve Sun svou značku Bouře – Storm, slovem označujícím nespoutanou sílu přírody. Tak se mohla v roce 1989 poprvé představit britská značka Storm, která přinesla svými futuristickými modely doslova bouři do poklidných vod hodinářského průmyslu.
Hodinky jako módní šperk V hodinkách značky Storm je viditelná vášeň designérů pro nejnovější módní trendy a kult individuality. Každý z modelů má osobitý charakter, proto si v nabídce londýnské značky vyberou jak milovníci uhlazených stylů, tak módní rebelové. Za vysoce nápaditým pouzdrem se skrývají kvalitní strojky švýcarské či japonské výroby. U hodinky značky Storm dominuje jako materiál ocel. Ta se projevila už v prvních modelech Tornado, Hurricane nebo Thunderstorm, které svými názvy odkazují na živelnost značky.  I dnešní modely šokují svým rafinovaným designem, což dokládají například pánské hodinky Thunder Silver nebo model Tixi Black určený smyslným ženám. K osobitým hodinkám na přelomu milénia přibyly i mladistvé šperky a rafinované módní doplňky.
Hodinky celebrit Dnes jsou hodinky značky Storm k dostání na trzích 50 zemí světa. Jejich podmanivý vzhled si získal mnoho fanoušků. Originální design hodinek Storm uchvátil také světové celebrity. Mezi vyznavače značky Storm patří například členové populárních kapel Take That či The Pussy Cat Dolls nebo Jennie Garth, slavná Kelly ze seriálu Beverly Hills 90210. Hodinky značky Storm můžete vidět i na zápěstích českých celebrit. Osobité hodinky si zamilovala oblíbená herečka Alice Bendová , mladí herci Jiří Mádl a Vojta Dyk nebo olympijská vítězka Barbora Špotáková. S hodinkami Storm, zažijete hvězdný pocit i vy.

Číst dál

Největší svátek všech cyklistů se již blíží. Dne 3. července odstartuje devadesátý sedmý ročník slavného závodu Tour de France. Závodníci letos vyjíždějí z nizozemského přístavu Rotterdam. O tři týdny později protrhne vítěz cílovou pásku na pařížské Champs–Elysées. Tour de France se díky své stoleté historii stal oslavou lidské vytrvalosti a nekonečných možností .
První ročník slavného cyklistického závodu byl zahájen v roce 1903. Dlouhá tradice závodu byla přerušena pouze v období dvou světových válek. Tour de France je rozdělena do několika etap, přičemž každá etapa trvá jediný den. Závody Tour se řídí několika pravidly. Celková délka trasy by neměla přesáhnout 3 600 kilometrů. Přitom pouze dvě etapy mohou být delší než 225 kilometrů. Během Tour jsou pro závodníky vyhrazeny dva volné dny na odpočinek.  V rámci závodu jsou jezdci hodnoceni body v časovkách, horských a rovinatých etapách.
Magie trikotů
K Tour de France a k cyklistickým závodům všeobecně neodmyslitelně patří barevné trikoty odlišující vedoucí závodníky. Nejcennějším je žlutý trikot, který je ve francouzštině označován jako maillot jaune, ten patří vedoucímu jezdci celé Tour s nejmenším součtem všech časů z jednotlivých etap. Za rychlost a sprinterské výkony jsou závodníci odměňováni zeleným trikotem. Puntíkovaný trikot zase navlékne jezdec, který je nejrychlejší v horských etapách. Pořadatelé udělují také bíle trikoty nejlepším závodníkům mladším 25 let.
Tour de France 2010 Letošní závod Tour de France bude trvat dvacet jedna dní, za tuto dobu závodníci ujedou celkem 3 596 kilometrů. Trasa je zahájena v Nizozemí, což je země cyklistů. kolo zde připadá na každého z 16 milionů obyvatel. Poté budou cyklisté pokračovat na jih do Belgie a východní Francie. Následně přes Alpy a Pyreneje do cíle, kterým je tradičně Paříž. Celkově nejdelší etapou bude sedmá, která vede z Montargis do Gueugnonu a měří přesně 225 kilometrů. Nejatraktivnější část závodu připravili pořadatelé Tour 2010 na poslední týden, kdy proběhnou v Pyrenejích čtyři z celkových šesti horských etap. Na pyrenejské etapy je kladen důraz především proto, že je tomu právě sto let, kdy jezdci Tour de France poprvé projížděli tímto fascinujícím pohořím. Festina partnerem Tour de France Tradiční švýcarská hodinářská značka Festina již 20 let podporuje mezinárodní i národní cyklistiku. Součástí filozofie této značky je odvaha, výkonnost, přesnost, úspěch a chuť překonat sám sebe, tyto hodnoty se odráží nejen v kvalitních hodinkách, ale i v samotných aktivitách společnosti. Značka Festina v roce 1990 dokonce založila vlastní profesionální cyklistický tým, který o čtyři roky později vyhrál týmové hodnocení Tour de France. Následně se Festina díky unikátním technologiím a špičkovým hodinkám stala v roce 1998 oficiálním časoměřičem tohoto legendárního závodu Tour de France, kterým je až dodnes. Exkluzivní kolekce Festina Tour de France Festina od roku 1997 každým rokem při příležitosti zahájení ročníku Tour de France vyvíjí exkluzivní řadu pánských chronografů. Náramkové hodinky z kolekce Festina Tour de France vždy vynikají atraktivním designem, vysokou odolností a originálním tvarem pouzdra, které evokuje cyklistický převodník. Sportovním hodinkám určeným nejen profesionálním sportovcům nechybí ani stopky s přesností 0,01 sekundy a vodotěsnost 10ATM. Designéři hodinek v atraktivních modelech tak zdůrazňují blízký vztah hodinek k cyklistice. Výjimečná byla například řada Tour Chrono 2007 , vytvořená k desátému jubileu kolekce Festina Tour de France. Korunka modelu Festina 16272/3 Chrono Tour 2007 je vsazena do stylizovaného článku řetězu a dno pouzdra připomíná cyklistický pastorek. O rok později byly představeny hodinky Festina 16351/7 Chrono Tour 2008 , kterým vévodí originální retrográdní sekundová ručička ve tvaru ozubeného kola bicyklu. I v loňském roce se mohli sportovní fanoušci těšit z jedinečných hodinek. Připomeňme například model Festina 16382/2 Chrono Tour 2009, jenž přitáhne pozornost díky výrazné žluté barvě na číselníku, která připomíná žlutý trikot pro vítěze závodu.  Nechme se překvapit, čím designéři značky Festina překvapí letos. Nová řada hodinek Festina Tour de France 2010 bude odhalena již brzy.
 

Číst dál

Značkové náramkové hodinky symbolizují luxus i společenskou prestiž. K nejznámějším a nejvyhledávanějším hodinářským značkám patří slavná společnost Rolex, která si své jméno vybudovala na precizním zpracování a převratných technologiích. Hodinky Rolex si však chtějí zachovat punc výjimečnosti, proto jsou na internetu neprodejné. Pokud si však potrpíte na luxusní zboží, poradíme vám kvalitní alternativu, kterou lze snadno zakoupit online. Stejně jako modely Rolex vynikají v hodinářském světě hodinky značky Junghans.
Rolex Je překvapivé, že nejznámější švýcarská značka Rolex má své kořeny ve Velké Británii. Roku 1905 v Londýně si Hans Wilsdorf a jeho švagr Alfred Davis založili společnost s názvem Wilsdorf and Davis, která se specializovala na prodej luxusních hodinek. Tato firma byla brzy přejmenována a získala název Rolex, který je dnes již světovým fenoménem a synonymem kvality. Dva lon dýnští podnikatelé chtěli těžit ze švýcarské hodinářské tradice, a proto společnost Rolex v roce 1919 přesunuli do Ženevy. Po přesídlení do Švýcarska zakládají vlastní hodinářskou dílnu a stávají se předním výrobcem hodinek. Značka Rolex se vždy soustředila především na kvalitní hodinkové strojky, díky nimž jako první na světě získala certifikát kvality.  Společnost Rolex nezaostává ani ve vývoji novinek, proto se může pyšnit četnými prvenstvími v oblasti hodinářství.  V roce 1927 byly pod značkou Rolex uvedeny na trh první vodotěsné hodinky s názvem Oyster neboli Ústřice. K dalším inovacím patří například první hodinky se samonátahem nebo model se dvěma časovými pásmy.
Kvalitní alternativa: Junghans Patříte-li mezi náročné zákazníky, kteří si potrpí na tradiční vzhled a  inovativní technologie, avšak hodinky Rolex jsou pro vás příliš nákladné, potom je tu pro vás německá značka Junghans . Tato společnost byla založena roku 1861. Pro výrobu svých modelů tak čerpá ze zkušeností nabytých 150 let existence této firmy. Stejně jako Rolex vynikaly hodinky Junghans vždy precizním zpracováním. Na svou slávu však čekaly až do roku 1985, kdy společnost představila první radiově řízené hodiny. O pět let později k nim přidala první náramkové hodinky řízené radiovým signálem. Maximální přesnost spojená s elegantním vzhledem je příčinou stále narůstající popularity hodinek Junghans nejen na tuzemském trhu.  Zájemci mohou vybírat z klasických analogových nebo digitálních modelů.

Číst dál

Méně známá, o to však zajímavější, je dnes velmi oblíbená značka Gant . Její vznik, výdrž i veškeré okolnosti, se kterými se musela potýkat, jsou opravdu ohromující. Napínavý román – životní příběh – americký sen, to vše jsou synonyma, která bez jakékoliv nadsázky mohou popisovat zajímavou historii této značky.
Vše začalo roku 1914, útěkem Bernarda Gantmachera z rodné Ukrajiny. Ve své zemi byl totiž krvavě pronásledován kvůli židovskému původu. Po příjezdu do New Yorku začal studovat na Kolumbijské univerzitě, a aby mohl platit školné, přivydělával si v továrně na výrobu košil. Protože patřil k nejšikovnějším, brzy poznal veškeré dostupné taje této branže a také veškeré její výhody a nedokonalosti. Po návratu z první světové války proto otevřel se společníkem Morrisem Shapirem malou dílnu na výrobu košil. Poctivé začátky Vzhledem ke Gantmacherově šikovnosti byl o košile brzy veliký zájem, čemuž prospělo i velmi prozíravé přesunutí dílny do New Havenu, kde žilo veliké množství italských přistěhovalců, a proto se tato oblast záhy stala centrem oděvů a módy. Oba Bernardovi synové Marty a Elliot otci odmalička pomáhali a tak není divu, že roku 1949 dochází k založení rodinné firmy, kterou nazvali Gant. Šikovnost a dravé mladí Zatímco v dílně se mu málokdo vyrovnal, v obchodních praktikách byl zakladatel značky velmi slabý. Proto se obchodní strategie chopili oba synové a nutno přiznat, že velmi úspěšně. Jejich prodejní triky byly tři. Oslovovali vždy jen nejlepší módní salón v každém městě, dávali záruku, že jejich zboží prostě vždy bude k dispozici na skladě a sami se oblékali do křiklavých barevných košil vlastní značky, čímž se výrazně odlišovali od svých konkurentů. První světová krize však jejich snahu naprosto zničila a firma se ocitla na pokraji bankrotu. Téměř v poslední chvíli se ale jako zázrakem objevily objednávky od salónů, které je dříve odmítly, a značka se rázem ocitla mezi vyvolenými. Správné načasování Po druhé světové válce se velmi rychle změnily potřeby populace a v USA začaly být moderní tzv. American Sportswear, neboli oděvy pro volný čas. Gant toho velmi rychle využil a značka se tak záhy stala členem úzkého kruhu oblíbených výrobců. Navíc dokázala nabídnout trhu velmi zajímavý prvek ve formě button-down košil, inspirovaných původními modely z 19. století. Princip spočívá v uchycení límečku dvěma malými knoflíky. Ten potom vždy drží tvar a nepřekáží během sportu. Příchod Švédského zázraku Roku 1980 koupili společnost Gant tři společníci firmy Pyramid Sportswear, která patřila Lennartu Björkovi, Staffanu Wittmarkovi a Klasu Källovi. Všichni tři Švédové měli s módou zkušenosti a také je plně využili. První kolekce, se kterou přišli a kterou napůl navrhli a napůl okopírovali z amerických modelů, byla velmi skromná a vešla se do dvou kufrů. Pro srovnání, dnes se kolekce jaro/ léto a podzim/zima skládá každá z více než pěti tisíc kusů a obsáhla by více než dvě stě takových kufrů. Fénixovo zmrtvýchvstání Roku 2001 se švédští majitele s firmou slavně vrátili do USA. Zákazníci byli nadšeni. Značka se v posledních letech zaměřila na širší vrstvu zákazníků a jako řada jiných rozšířila svou nabídku o oděvní doplňky, sluneční brýle, hodinky , parfémy, boty, dětské zboží a další oblíbené výrobky. Roku 2008 koupila značku společnost Maus Fréres, největší maloobchodní skupina ve Švýcarsku. Čas podle Ganta… Chcete si dopřát pocit svobody a neopakovatelné kombinace amerického snu a evropského šarmu? Chcete i vy zkusit švédskou chladnokrevnost se švýcarskou přesností? Tak zkuste třeba některé modely z řady novinek v hodinkách značky Gant. Ať už to bude pánský model Astoria s krásnou retro kombinací oceli a kůže nebo svěží dámský model Bedford lady s minerálním sklem a možností přepínání mezi americkým a evropským způsobem měření času. Tak či tak budete originální a své okolí jistě překvapíte. Oč méně jste o značce Gant slyšeli, o to více budete příjemně překvapeni.
 

Číst dál

Největším světovým výrobcem hodinek je švýcarská značka Swatch. Tato fenomenální značka dnes spojuje nejznámější světové výrobce hodinek a lze říci, že udává trendy v oblasti výrobců časomír po celém světě. Je tedy jistě s podivem, že u jejího zrodu stála nejhorší krize ve švýcarském hodinářském průmyslu v historii.
 
V polovině sedmdesátých let se švýcarský hodinářský průmysl dostal do nejhorší krize, jakou zažil během své dlouholeté historie. Světový trh byl zaplaven japonskými výrobci a zájem o jejich digitální skvosty rostl přímo geometrickou řadou. Množství funkcí nabízených v moderních japonských hodinkách výrazně převyšovala usedlý klasický styl švýcarských výrobců.
 
Národní hrdost
Švýcarsko jako nejslavnější a nejzkušenější výrobce hodinek se ovšem s touto situací nehodlalo smířit. Došlo tedy k vytvoření speciální národní korporace pro mikroelektroniku a hodinky, která si dala za cíl nalézt nějaké řešení. Rozhodnutím bylo přinést na trh neobvyklý měřič času s výrazně odlišnými parametry a zároveň velice přitažlivou cenou. Na světlo světa se tak dostala značka Swatch. Jméno mělo původně znamenat Second Watch, tedy druhé hodinky a symbolizovat tak jejich odlišnost. Nakonec však zvítězila národní hrdost a jméno hodinek Swatch tak reprezentuje zemi jejich původu, neboli Swiss Watch.
 
Atraktivní veselost
Základem byl úkol nevytvářet jen obyčejné další hodinky, ale opravdu unikátní novinku, která se bude lišit od všeho, co vzniklo v této oblasti do té doby. Zároveň bylo požadavkem znovu oživit zájem o klasické analogové hodinky, které byly japonskými „digitálkami“ doslova válcovány. Finálním výsledkem tak byla roku 1983 první kolekce hodinek Swatch. Jejich cena na úrovni o 80% nižší než kterýkoliv jiný model při zachování stejné přesnosti a kvality na jakou byli u Švýcarů zákazníci zvyklí, z nich udělala doslova senzaci.
 
Výrazné vylepšení
Dalším výrazným bonusem bylo snížení z původních více než 91 součástek na pouhých 53 kusů, přitom však hodinky vykazovaly stejně kvalitní přesnost a spolehlivost. Naprostým šlágrem pak byl nápad vyrobit pouzdro hodinek z obyčejného plastu, který dával naprosto nekonečné možnosti ve výběru barev, designu či možného přizpůsobení jejich vzhledu k určité řadě oblečení, což jejich tvůrci také s oblibou nabízeli. Navíc velmi výrazně vzrostla i jejich odolnost a také obliba u dětí.
Rodinné rozlišení
Hodinky Swatch získaly svoji světovou proslulost také díky široké škále možností a prvků, které nabízejí. Díky tomu jsou dnes jejich modely rozděleny do základních pěti skupin neboli Families. Jsou to Metal s kovovými pouzdry, Originals s pouzdry z plastu, Skin s ultra tenkým designem, Beat nabízející digitální prvky a nakonec Bijoux tvořící luxusní módní doplňky.
 
Veselost i luxus
 
Dojem z hodinek Swatch může být opravdu naprosto unikátní a to zejména díky modelům nabízejícím prakticky všechny škály pocitů, nálad či situací. Chcete jen veselé a hravé doplňky plné barev a smíchu? Pak sáhněte například po modelu Bouquet D´Amour. Jestli však hledáte elegantní doplněk ve stylu opravdové švýcarské tradice, pak zvolte třeba Windfall pro muže.
 
 

Ze dna až na vrchol
 
Přesto, nebo snad právě proto, že značka Swatch vznikla na kořenech nejhorší krize švýcarského hodinářského průmyslu v historii, je dnes největším světovým výrobcem hodinek vůbec. Postupem času koupila práva ostatních špičkových značek, a proto dnes do rodiny Swatch Group patří i takoví giganti tohoto odvětví jako například Omega, Tissot, Tiffany&Co., Calvin klein, Bregnet, Blancpain a mnoho dalších. Proto si výběrem některého z modelů Swatch nebojte přiznat příslušnost k těm opravdu nejlepším.

Číst dál

Baselworld 2010: Blýská se na lepší časy  Největší hodinářský veletrh Baselworld se již tradičně konal ve švýcarské Basileji. Letošní 38. ročník otevřel návštěvníkům brány do světa hodinek a šperků ve dnech 18. až 25. března. Veletrh jsme navštívili i my, abychom vám přinesli informace o nejluxusnějších modelech hodinek, převratných novinkách a unikátních technologiích, které stejně jako nás přilákaly do výstavních hal více než sto tisíc návštěvníků. Letošní ročník se nesl ve znamení naděje a pozitivních vyhlídek do nadcházejících let. Světová finanční krize totiž zasáhla i hodinářský průmysl, který ohlásil celoroční propad exportu o 22,3 % oproti roku 2008. To že se blýská na lepší časy, ale ukázaly již poslední dva měsíce loňského roku, kdy díky vánočním nákupům byl zaznamenán propad o pouhé jednotky procent. Sami vystavovatelé hodnotí letošní veletrh jako velmi optimistický. Odehrál se v uvolněné atmosféře a navíc počet objednávek oproti minulému ročníku významně narostl. Baselworld 2010 v číslech Na celkové ploše 160 tisíc metrů čtverečných vystavovalo 1 915 hodinářských a šperkařských firem ze 45 zemí světa.  Nejvíce vystavovatelů bylo z Evropy, a to 1 221. Asie byla zastoupena 525 firmami a severní Amerika pouze 89 společnostmi. Nejvíce prostoru bylo samozřejmě věnováno hodinkám. 592 hodinářů nabízelo nejnovější modely na 62 % z celkové plochy. Oslavenci Hodinářský veletrh je ideální příležitostí k bujarým oslavám, právě toho využili mnohé firmy a oslavili zde svá významná jubilea. Jedním z oslavenců, který na sebe strhl největší pozornost, byl bezesporu model Quartz Astron. Před čtyřiceti lety se totiž dostaly na pulty světových hodinářství první quartzové náramkové hodinky značky Seiko , které byly vyráběny sériově, což přispělo k nebývalému rozšíření této technologie. K dalším oslavencům patřila švýcarská hodinářská firma Chopard, která slaví 150 let od svého založení nebo švýcarská Corum oslavující 50 let řady Admiral´s Cup. Odhalení novinek Veletrh Baselworld tak jako každý rok přinesl řadu převratných novinek. Jednou z nich byl model značky Casio z řady The G-Shock GW-3000. Tyto hodinky jsou schopny odolat přetížení 15 G, jenž vyvolává například centrigufa leteckých trenažérů. K dalším inovacím prezentovaným na veletrhu patřily hodinky značky Grand Seiko s quartzovým kalibrem 9F62, který vyniká maximální přesností s odchylkou pouhých 5 sekund za rok. Modely pro sportující veřejnost Mezi luxusními a nákladnými hodinkami zaujaly své místo také sportovní hodinky pro širokou veřejnost. Například značka Puma představila modelovou řadu P-Injection, která vyniká svou všestranností a moderním designem. Výrobci se inspirovali nejnovějšími výzkumy v oblasti vývoje umělých hmot, ze kterých jsou hodinky vyrobeny. Novou řadu sportovních hodinek Aerogel představila i značka Dunlop , jejíž tváří je také česká tenisová hvězda Tomáš Berdych.

Číst dál

Tomáš Hanák je nejen herec a tvář našeho internetového obchodu, ale také moderátor pravidelného pořadu ČT na podporu sbírkového projektu Pomozte dětem. Proto jsme se rozhodli tento projekt společně podpořit. Na podzim 2009 pro nás nafotil exkluzivní kolekci fotografií s modelem hodinek TRASER Jungmann Chronograph Steel. A právě tyto hodinky Tomáš Hanák věnuje do aukce během pořadu, který odvysílá Česká televize na Velikonoční pondělí (5. dubna 2010) na podporu Kuřete.
 
Hosté podvečerního pořadu z Ostravy s názvem „Nadílka pro Kuře“ a večerního přímého přenosu z Prahy totiž věnují své osobní předměty do aukce, která bude na podporu Kuřete probíhat na serveru Aukro.cz. Veškerý výtěžek aukce půjde na konto Pomozte dětem.
 
12. ročník společného sbírkového projektu České televize a Nadace rozvoje občanské společnosti vyvrcholí zároveň přímým přenosem na ČT1 (od 20:00 hod.) s názvem „Kuře v inventuře“ , který chystá pro diváky řadu překvapení a novinek. Video z tohoto přenosu naleznete zde , konkrétně na 51. minutě.
Jednou z možností, jak Kuře podpořit je zaslat dárcovskou sms ve tvaru DMS KURE na číslo 87777. Cena zprávy je 30 Kč + DPH. Pomozte dětem obdrží minimálně 27 Kč. Více možností, jak přispět naleznete v sekci Jak můžu pomoci .
H odinky Traser, které věnoval do aukce Tomáš Hanák ve spolupráci s našim e-shopem, byly nakonec vydraženy za krásných 16 100 Kč. Celá tato částka bude putovat na účely výše zmíněné nadace pomozte dětem.

Číst dál

Sportovní hodinky nejsou pouze ukazatelem času či oblíbeným módním doplňkem, ale mohou se stát i praktickým pomocníkem při nejrůznějších sportovních aktivitách. Na žádném zápěstí milovníků pohybu či dobrodruhů by tak neměly chybět kvalitní outdoorové hodinky, které je možné využít ve volném čase, při sportu v přírodě, ale také při přípravě na profesionální sportovní utkání.
Sportovní hodinky jsou vyráběny tak, aby odolaly nadměrné zátěži a extrémním přírodním podmínkám. Outdoorové modely jsou navíc uzpůsobeny tak, aby nebránily v pohybu. Proto výrobci pečlivě volí pevné a přitom odlehčené materiály, které jsou vhodné ke sportu. Mezi nejpoužívanější materiály patří tvrzené plasty nebo ocel. Také sklo by mělo být silně odolné vůči nárazům a poškrábání, proto se při konstrukci sportovních hodinek využívá minerální nebo safírové sklo. Aby hodinky pro outdoorové aktivity svým uživatelům maximálně posloužily, jsou vybaveny nejrůznějšími funkcemi. Samozřejmostí je datumovka nebo stopky, součástí moderních modelů však může být i kompas, hloubkoměr nebo výškoměr. Čím dál častěji jsou hodinky konstruovány podle druhů sportů a speciální funkce jsou pro ně uzpůsobeny. Zvláštní hodinky mají například golfoví nadšenci, kterým napomáhají ke správnému odpalu míčku. Mezi přední výrobce sportovních hodinek patří značky Suunto , Polar , Casio nebo Timex .
Vodotěsnost nejen pro potápěče
Sportovní hodinky jsou využívány v různorodých klimatických podmínkách. Jsou vystavovány vysoké vlhkosti, dešti, vodě při plavání či sprchování nebo zvýšenému pocení, proto je jednou z nejdůležitějších funkcí vodotěsnost. U hodinek, které jsou odolné vůči proniknutí vody do strojku, je vždy uveden tlak v atmosférách (ATM). Obecně platí, že 1 ATM odpovídá 10 metrům vodního sloupce. Počet atmosfér tedy udává nejvyšší možnou hloubku, do jaké je možné při potápění sestoupit. Pro běžné koupání stačí sportovní hodinky do 5 ATM. Pro šnorchlování či amatérské potápění jsou vhodné hodinky s 20 ATM , lze vybírat z modelů Timex Expedition Divers Midsize T45061 nebo Citizen eco-Drive Radio Controlled Divers RC BY2000-55E . Profesionální potápěči však využívají hodinky až se 100 ATM, mezi takové patří například Wenger Diver 72236 . Na poli potápěčských hodinek stojí na vrcholu značka Suunto , která jako první vynalezla unikátní potápěčský počítač, jenž významně přispěl k poklesu nehod při potápění.
Outdoorové hodinky pro dobrodruhy
Pokud jste neustále v pohybu a často podnikáte adrenalinové výpravy do přírody či za sportem, nesmí ve vaší výbavě chybět kvalitní outdoorové hodinky. Moderní sportovní hodinky se stále více podobají výkonným počítačům, které disponují četnými funkcemi. Všichni dobrodruzi, kteří fandí horolezectví, potápění či paraglidingu jistě u svých hodinek ocení výškoměr, hloubkoměr nebo kompas. Ideálním řešením mezi sportovními hodinkami je řada Suunto Training , jejíž modely obsahují všechny potřebné funkce včetně měření srdečního tepu. Světové hodinářské společnosti však vytváří také sofistikované výrobky, které jsou vyvíjeny přímo pro konkrétní sporty. Například cyklistům je určen model Polar Cyklo , který spočítá rychlost, vzdálenost nebo odhadovaný čas dojezdu. Vyznavači zimních sportů jistě rádi sáhnou po hodinkách Suunto Vector black Cross Sports , které díky výškoměru umožňují měřit čas výstupu a sestupu třeba z ledovce. Také obsahují barometr, který každého včas informuje o nepřízni počasí. Mezi populární outdoorové hodinky patří například modely Nixon The Outside r , Polar Outdoor nebo Suunto Core Alu Black .
Spolehlivý trenér ve fitness i na hřišti
Stále populárnější jsou sportovní hodinky s tréninkovými funkcemi, které napomohou dosáhnout těch nejlepších výsledků při cvičení. Tréninkové hodinky v sobě kombinují znalosti nejen hodinářů, ale i fyziologů, díky čemuž dokážou hlídat tělesné funkce a určit optimální fyzickou zátěž jedince. Tyto modely totiž umožňují měřit tepovou frekvenci. Tréninkové hodinky vypočítají aktuální energetický výdej v kaloriích včetně procenta spálených tuků. Výsledky dlouhodobě evidují a vyhodnocují, jsou tedy ideálním pomocníkem při zvyšování tělesné kondice. Špičkou v oblasti tréninkových hodinek je značka Polar , která nabízí řadu Fitness nebo profesionální sportovní modely RS . Řešení pro sportovce nabízí také značka Suunto , například model Quest Orange Running Pack umožňuje také měření rychlosti a vzdálenosti.

Číst dál

Jednou z nejvýraznějších módních značek současnosti je italská značka police, která energicky udává trend v celé Evropě. Na začátku byla originalita, která zaujala mnohé módní nadšence. Výjimečnost této dravé značky spočívá také ve fantastické propagaci, dokázala tak oslovit a zaujmout nejznámější světové celebrity. Značka Police vznikla na začátku 80. let minulého století v horské oblasti nedaleko Benátek. Se svou vizí neotřelých a nových designů se přesně trefila do doby, kdy se přestávalo lpět na tradici, a naopak do popředí zájmu se dostávalo vše s vlastním stylem a inovací. Toho všeho uměli tvůrci značky využít v plné míře. Za vše hovoří už název značky, který byl inspirován původní kolekcí slunečních brýlí – vycházely totiž z designu brýlí drsných amerických poldů. Od brýlí až na vrchol Společnost se původně věnovala výhradně výrobě originálních slunečních brýlí a dokázala se v této oblasti propracovat až na úplnou špičku. Postupem času však velmi šikovně rozšířila oblasti zájmu, a tak v roce 1997 přibyly parfémy . O šest let později byla na trh uvedena první série hodinek . Nakonec přibývají i šperky a další módní doplňky , v podobě tašek , zavazadel , psacích potřeb a samostatné řady oblečení. Hvězdná propagace Firmě se podařilo na přelomu tisíciletí oslovit pro svou reklamu opravdové ikony a nejznámější tváře showbyznysu. Jejich výrobky totiž propagovali a propagují takové superstar ze světa sportu a filmu jako David Beckham, George Clooney, Paolo Maldini, Bruce Willis a Antonio Banderas . Tito muži přesně odpovídají profilu firmy. Draví, elegantní, se vkusem a zájmem o kvalitní módu. Navíc jsou i dostatečně sebevědomí a průbojní. Téměř všichni pak figurovali v anketě o nejvíce sexy muže roku. hodinky pro silné muže a odvážné ženy Hodinky firmy Police jsou opravdu unikátní. Stejně jako celá značka vyjadřují odvahu a energii Všechny řady mají osobitý design, který v kombinaci s neotřelou barevností vždy přesvědčí o své jedinečnosti. Hodinky své majitele oslovují zejména vysokou kvalitou za přijatelné ceny. Populární jsou zvláště modely Police Hammerhead , Police Fashion Glamour Square nebo hodinky Police Fashion Glory, které vynikají originální kombinací oceli a kůže. Tyto hodinky vás ani na chvíli nenechají na pochybách, že jejich majitel je aktivní a cílevědomý člověk se smyslem pro styl. Šperky s puncem gotiky Ani u šperků nelze čekat něco obyčejného. Italští návrháři originálně propojují tradiční materiály, jako jsou chirurgická ocel a kůže, to vše ozvláštňují gotickými prvky. Tyto nevšední ornamenty dodávají šperkům kapku vyzývavosti a odvahy. Spousta klenotů je unisex, může je tedy nosit stejně dobře muž jako žena. Například přívěsek Rebel svou příslušnost k životu a síle ukazuje hned na první pohled. Kožený náramek Riot zase zaujme svou neskrývanou silou. I u dalších typů šperků jako jsou náhrdelníky, spony nebo krásné prsteny dokazuje Police svůj um a životní filozofii. Odhalení až na kůži Hned od roku 1997, kdy byla na trh uvedena první řada parfémů, si tyto vůně získaly srdce a zájem široké vrstvy zákazníků. I v oblasti parfémů projevila značka Police svou nápaditost. Například řada Naked pojímá svůj název doslovně a je prodávána v průhledných obalech. Dává tak najevo touhu neskrývat se za zbytečné zábrany nebo falešnou skromnost a dát průchod svému já. Vůně žádá po svých nositelích, aby se odhalili přímo až na kůži. Caribbean udává ženám smyslný tón a nádech vzdálených exotických pláží, vůně Pure DNA jim zase poskytuje možnost být sama sebou. Pro pravé muže je připraven slavný Original nebo průbojná variace exotických dřevin v kombinaci s běžnými přísadami jako máta, šalvěj nebo citron v řadě Passion . Dravec na výsluní Ano, značka Police je dnes tím, kdo udává módní trendy, určuje styly a jako opravdová šelma rozráží řady svých protivníků. Udivuje svou rychlostí, silou a elegantním pohybem v módním světě. Máte-li odvahu, chuť si život užít a přitom nebýt zbytečně extravagantní, pak neváhejte, Police je přesně pro vás.
 

Číst dál